fredag 6 augusti 2010

Mormorsrutor...

Filt gjord av min kära syster...

Filt gjord av min mormor och ihopsydd av min mamma...

Har haft turen att nu ha två fina filtar av mormorsrutor i min ägo. Eller rättare sagt tre, men den sista är köpt och räknas knappt om man tänkar på det arbete som ligger bakom de andra två!
Den första filten fick faktiskt Sixten av sin kära moster, min syster. Den är i färgkombon, grå-brun, gul, vit och grön. Passar alldeles ypperligt både i hans rum, som mest går i grå-brunt och grönt, och i vagnen. Är så glad över att systra mi la ner så mycket tid och arbete på en sån underbar filt. 

Den andra filten är ihopsydd av min mamma, men rutorna är gjorda av min kära lilla mormor som tyvärr inte finns i livet längre. Jag älskar verkligen färgerna! Den får ett sånt liv. Jag blev riktigt glad när jag fick reda på att jag skulle få den. Den ligger nu och pryder Sixtens säng som står i hans framtida rum. Kanske får den byta plats till mormors soffa som jag även har i min ägo.
Ni kan förstå vilket arbete det ligger bakom dessa filtar!!
Någon gång ska jag försöka mig på att göra mormorsrutor själv, men det dröjer nog och så behöver jag nog någon som sitter med och lär mig... Någon frivillig? ;)

Ha en skön fredag! Kram


1 kommentar:

Nina - Glamourmamman sa...

Vad fina dom är! Och vad kul att ha ett så fint minne från mormor - hon sitter säkert i sin himmel och ler nu :-) Ha en mysig kväll!

KRAM!