tisdag 24 augusti 2010

Blåsigt värre....

Fårskinnstofflor till lillen inköpta på årets sommarmarknad...

Nu har det varit lite lugnt igen här på bloggfronten. Jag har fullt upp med mammarollen som det är nu. Sixten har de senaste dagarna varit lite ledsen och det verkar som om det är magknip som är boven. Han har haft lite magknip den senaste tiden, men bara lite och mest på kvällarna. Så då tänkte vi att vi testar väl sådana där magdroppar då.
Tog mig till Apoteket och köpte hem Semper magdroppar, just för att dom skulle bara tas en gång per dag. Det kändes lite lättare att komma ihåg än Miniform som ska tas innan varje amning. Vi började med dessa droppar förra veckan men nu känns det som om Sixtens magknip har blivit värre, plus att hans "blöjinnehåll" har minskat till att bara bli kanske varannan dag. Innan hände det stora två gånger per dag. Han verkar dessutom få magknip efter varje amning. Så igår kväll bestämde vi oss för att sluta med dropparna igen. Eftersom hans mage verkar fungera bättre utan!
Förberedde mig på en riktigt mardrömsnatt inatt eftersom dagen igår inte var att leka med, men killen har sovit lika gott som vanligt. Kan bero på att han fick ut en laddning andra vägen innan han somnade igår. Stackars lille killen!! Morgonhumöret är iallafall på topp hos oss bägge två idag så jag hoppas på en bättre dag än igår....

Och på tal om vädret så verkar det som om det blir en riktigt innedag med mycket mys, för här blåser stormvindar!! Jag tror jag förbereder för mys i soffan med filt, film, fika och liten Sixten...

Inga kommentarer: