lördag 14 augusti 2010

Dagarna går...


Då var det helg igen... Det är inte klokt vad tiden går, tycker inte det var längesen det var måndag! Denna veckan har varit full av roliga saker, kan vara därför tiden har gått så fort.

Måndagen startades med ett besök av mina klasskompisar från högskolan. Tre mysiga tjejer där två av dom hade med sig sina barn. Jätteroligt att träffa dom igen, det blir ju så sällan. Sixten fick en fin skallra och en söt body. Vi fikade och pratade ett par timmar sen gick den dagen. På kvällen var det födelsedagskalas hos svågern.

Tisdag var en slappardag och jag och Sixten tog det bara lugnt.

I onsdags var det dags för första shoppardagen för Sixten. Jag och käraste vännen M tog våra små killar och drog till grannstaden för riktig ordentlig shopping! Det gick över förväntan, både med Sixten och matning m.m och med klädinköpen. Hittade det viktigaste som var ett par jeans och t-shirts och även lite annat. Kanske fotar lite inköp senare.
Självklart blev det till lillsixten med!

I går var min goa syskonbarn här hos mig. Jag mötte upp dom vid bussen och sen hjälpte M mig med att sätta bulldeg medan J sysselsatte Sixten. Sen blev det lunch i stan innan vi for hem igen för att baka ut bullarna. J fick äntligen spela lite dataspel som han längtat efter och M fick lite kvalitetstid med Sixten. Dagen avslutades med riktig bullfika när min syster kom för att hämta barnen.

I dag väntar sommarens marknad, med allt vad det innebär. Självklart blir det majskolv, pizzaslice, inköp av papper och marknadsgodis. Sen blir det nog nåt litet till lillen med... kanske fårskinnstofflor till hösten?

På återseende, kram

1 kommentar:

Unknown sa...

Det artar sig med inläggen, kanske du kan ta ett foto när ni är iväg på marknaden och sedan lägga upp ett inlägg med den flashiga mobilen :D KRAMAR