tisdag 10 augusti 2010

Barnvagnsmobil...


Nu har snart halva dagen av min andra dag som ensam hemma klarats av. Känns väldigt konstigt fortfarande att man ska vara hemma i ett helt år med lille Sixten nu! Att dagarna kommer gå fort det är det ingen tvekan om.
Idag har det inte hunnits med så mycket mer än att jag har fått mat i mig, och Sixten förstås, tvättat en maskin tvätt, lagt in kort från kamera och mobil. Skulle egentligen ta tag i den sista stryktvätten men det blev att jag satte mig och slökollade på film istället när Sixten sov. Ska verkligen försöka vila så mycket som möjligt på dagarna så man inte tar ut sig i början. Man får ju inte så mycket sömn på natten, även om vi, om jag har förstått det rätt, har en väldigt snäll liten kille som nästan varje natt sover 4-timmars pass.

Angående barnvagnsmobil så hittade jag inga fina, är inte så förtjust i dom som finns ute i affärerna, så det blev till att sy själv. Är faktiskt rätt nöjd och det verkar Sixten också vara, även om han somnar så fort han kommer i vagnen. Hittade på ett mönster själv och använde småmönstrat tyg och lite filt till ansiktet....

Kram

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så avundsjuk jag blir på dina figurer du har gjort!!!! De är verkligen superfina! Vill oxå ha såna fina!! Det är då f-n att man inte är så pysslig och kunnig av sig :( Kram på dig iaf!

Nina - Glamourmamman sa...

Hej! Jag skrev en kommentar innan, men jag tror inte den kom med... Jag ville i varje fall berömma dig för ditt piff - du är så duktig! Själv köper jag bara fabriksfärdigt ;-)

Ha en härlig shoppingrunda imorgon! Det är ju sååå kul att kunna köpa vanliga kläder till sig själv igen, och fina kläder till bebisen. Snart är det MIN tur också - även om jag redan har tjuvstartat lite ;-)

Hoppas att vi kan ses snart!!

Kramar!!

Ps: Förståndigt av dig att vila dagtid då Sixten ändå sover. Man måste ta igen förlorad sömn någon gång. Och snart kommer du vara expert på alla såpor som går dagtid på tv ;-)

Sofia sa...

åh vilken fin mobil du gjort! Som sagt vi vet ju hur pysslig du är! Kram

Hem och Lycka sa...

Superfin!

kram Mia

Linda sa...

Hej och tack för senast :) vilken underbar liten kille ni har! Jag blev så inspirerad av dig och håller på med en mobil till syskonbarnet, har gått åt en hel del tyg och fortfarande inga färdiga figurer (du känner väl mig :) Men skam den som ger sig! Kram