söndag 21 november 2010

Klippet...


Klippte mig ju för nån månad sen till page. Har gjort det flera gånger tidigare, men denna gången blev jag inte riktigt nöjd (därav ingen bild på bloggen). Vet inte varför, kanske var det för att man tappar så mycket hår och håret har blivit så torrt och tråkigt efter graviditeten. Konstigt, men jag har tappat så mycket hår just vid hårfästet, så nu har det börjat växa ut massa babyhår.

Så vad gör man då, jo man ställer sig tidigt en lördagmorgon framför spegeln, plockar fram saxen och klipper lugg, helt enkelt!! Har gjort det förr och gör det igen...
Precis sån är jag, vill man ha en förändring så är det lika bra att göra det med en gång och göra det själv! Och nu är jag faktiskt riktigt nöjd.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så roligt vännen! Du är ju som jag alltid säger lika fin oavsett vad du har för frisyr eller kläder på dig! Allt klär en skönhet! Och du är min vackra vän : )
Puss på dig!

Nina - Glamourmamman sa...

Jag känner igen det där med babyfjunen ;-) Hade massor av såna när jag ammade Olle! Nu sa dock min frisör att hon tyckte att jag hade fått MER hår, men jag vågar inte ropa hej än... Håret rasade som sagt med Olle...

Nu ska jag börja adventsplanera lite. Hoppas att du bjuder på många bilder från ditt julhem sen :-) Ha en fin måndag!

KRAM!

Ps: Vi kanske kan ses i december någon dag? Tänkte jag skulle hälsa på min kära gudmor också, så vi kanske kan sammanstråla :-)

Matilda Barnboksillustratör sa...

vad skönt att du är nöjd nu!
jag kan också få lite ryck ibland.. och vilja klippa luggen. men har en envis virvel som gör att jag isf måste greja och greja med den där luggen vareviga morgon. hade jag inte haft den hade jag haft lugg jämt! :)
men tror nog att det får bli ett klipp till vår/sommar iaf... (känns som fel tillfälle att lägga ner tid på frillan nu när bebisen kommer, hehe!)

tack för dina tips! vi ska absolut njuta, både nu innan bebisen kommer och efteråt! ta vara på varenda sekund!

kram M