fredag 19 november 2010

Idol och mys...

Bild från tv4

Sitter och kikar på idol och har ätit något så enkelt som lövbiff, pommes och kryddsmör. Varför krångla till det. Vi lyxar till det lite med ett glas vin i och för sig.
Mysigt att bara sitta framför tv och slappa samt få höra på riktigt bra musik faktiskt!
Vilken är eran favorit ikväll? Är väldigt förtjust i Linnéa och har varit ända från början. Hon är lite speciell, och varje gång jag ser henne så vill jag klippa lugg, hehe! Men Jay och Minnah är också bra!



Vad har vi hunnit med idag då? Jo, dagen började tidigt för Sixten vaknade redan kl 5. Fast vi låg kvar och slumrade lite till 8. Sen var det upp och fixa till lite i huset samt busa med Sixten. Vid lunchtid mötte vi upp mannen och Sixtens farfar i stan och käkade lunch.
Sen tyckte mannen att jag kunde lämna Sixten med honom på jobbet nån timme medan jag kunde åka själv och handla. Kan säg att nu för tiden är det kvalitetstid för mig att få gå och handla själv så det gjorde jag gärna...
I eftermiddag hann jag städa lite till medan mannen myste med lillkillen. Sen unnade jag mig ett bad innan det var dags för bad för Sixten med, mindre roligt idag tyckte han tyvärr, men det behövdes...

Efter badet fick Sixten testa gröt för första gången! Vi körde på vanlig mild havregröt. Och tänka sig, han gillade det med. Har märkt att han kräver mer mat nu så nu får det bli mat vid lunch, gröt vid sex-tiden och så ammar jag emellan...

Ja, så var min dag, hur har ni haft det?

I morgon är det dags för det årliga pepparkaksbaket tillsammans med min mamma, syster och syskonbarn. Och lite annorlunda är det i år, Sixten är ju med utanför magen!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAY är familjens idol. Nästa vecka ska vi överta två vuxna kaniner som behöver ett nytt hem, och då har sonen bestämt att den ena ska heta just Jay efter hans idol!!

Kram Jenny Björnvad

Jennie sa...

Hehe låter som ett jättebra namn till en kanin!

Jennie