söndag 20 juni 2010

Sol? Solstol? Bok? Säng?


God morgon vänner! Vaknade idag av att solens strålar letade sig in bakom rullgardinen. Kanske kan bli en fin dag idag? Skulle gärna vilja se mig i en solstol på altanen med en bra bok, hoppas kan man ju alltid.
Mannen och svärfar ska göra färdigt det allra sista på altanen idag, bland annat en spalje som jag har önskat på ena sidan. Sen ska det planteras honungsros, stjärnclematis och en annan klätterväxt. Det kommer bli så fint och jag ser fram emot många lata eftermiddagar med fika under parasollen och grillkvällar med tända ljus när solen går ner bakom huset.

Ja, vad ska man hitta på om inte solen vill vara framme idag då? Kanske ska ta fram målarfärg och måla färdigt garderobsdörrarna till barnrummet, eller kanske det blir till att ta fram symaskinen och sy gardiner. Ja, dagen är fortfarande ung och jag är fortfarande lite trött. Blir nog en liten stund till i sängen med tv:n på innan jag tar mig upp....

En sak jag ska göra i dag iallafall är att ta en outfitbild på magen. Tiden går ju så otroligt fort och här har man redan gått in i vecka 38!! Måste ju dokumenteras... :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja outfit bilder vill vi ha :D hehe! Klart du ska dokumentera utvecklingen på magen, jag gjorde det varje vecka i slutet för att kunna se om det skedde någon förändring. KRAM

eriika sa...

eller hur! konstigt nog så tappar tydligen folk allt vett runt en gravid och slänger ur sej allt möjligt.. helst medans dom hugger tag i magen på en utan att ens fråga! näe fy. skönt att det är över snart iaf :)

hur får du må annars? förutom alla irriterande kommentarer tänkte jag :)