tisdag 22 juni 2010

Boken om mig...


Satt och pratade lite med min syster i eftermiddags om hur roligt det är att skriva ner små tankar och händelser under tiden man är gravid och även sen under barnets första år. Efter att ha letat lite på nätet efter fina fylla-i-böcker så har jag hittat en mängd fina böcker/album.
Började skriva i början av graviditeten fram till vecka 23 om hur jag kände och vad som hände med magen och min kropp, men sen gick min dator sönder (skrev i ett dokument på datorn) och tiden rann iväg.

Nu känner jag att jag verkligen vill passa på att skriva ner innan man glömmer. Det är otroligt roligt både för mig och vårt barn att läsa i framtiden. Tar själv fram mitt album ibland som mamma satt och pysslade med när jag var liten. Hon la ner väldigt mycket jobb med det, satte in foton, skrev massor och målade av mina presenter jag fick under de första åren. Får väl ta och fota albumet och visa er en dag....

Nu är det snart dags för lite jordgubbar tror jag, och mannen ska få smaka min goooda rabarbersaft! Sen blir det sängen för mig... Natti natti!

2 kommentarer:

Pia sa...

Tack för supergod kaka och rabarbersaft som vi fick premiärsmak i eftermiddags! Jag avundas dig lite som har så mycket spännande, skrämande och helt fantastiskt framför dig och er. Ett helt nytt liv att ta hand om växa med. Ta vara på ALL tid och låt tiden stanna upp då och då och bara NJUUUT!
Kram söstra mi!
Pia

caroline sa...

å vad dåligt samvete jag fick nu. Jag har verkligen varit kass på att skriva i den boken. Det måste jag ta tag i. Tack för påminnelsen =)

Vi kollade inte heller könet. Det var skit häftigt att inte veta vid förlossningen. I natt har vi sovit mycket bättre. Det var behövligt. Hoppas du får en bra dag. kram