måndag 19 april 2010

Tygresa....


Var ju som sagt på tygresa i lördags med kära syster och mor. Målet var att skaffa möbeltyg till mormors gamla soffa som jag har fått överta, tyg till gardin i köket och lite tyger till framtida babyprylar som till exempel mobil. Och, tänk!...jag fick tag på alltihopa!
Hittade jättefint grå-beige tyg till soffan som liknade linne, som är min favorit. Sen fann jag en nästan färdigsydd kappa i vitt till köket, bara att klippa och fålla. Ja, man måste ju få göra det lätt för sig ibland. Till sist hittade jag fina tyger som jag kan använda till bebisen små pinaler, småprickigt, randigt och blommigt. Ställena vi besökte var Skroten i Kinna och en jättefin affär med tre våningar fyllt med tyger och inredning som hette Fritsla tyglager, ett ställe väl värt att besöka om ni har möjlighet.

Lilla nassen på sista bilden kunde jag bara inte motstå. Det får bli första gosedjuret för lilla bebben....

1 kommentar:

Nina - Glamourmamman sa...

Hej kusinen!
Du får uppdatera lite oftare, och berätta hur du har det :-)

Angående jeansskjortan så köpte jag den nu i våras, vet ej om den finns kvar. Superskön!

Nu blir det välbehövligt fredagsmys!! KRAM!!