fredag 7 maj 2010

Orkan...?



Vilket väder det har varit idag! Trodde jag skulle blåsa bort när jag försökte ta mig från bilen till huset i eftermiddags. Tyvärr förstör detta våra planer med att sätta igång att bygga altan nu i helgen. Så klart ska inte mannen och svärfar behöva stå ute i oväder och snickra. Men nu är alla bräder, plintar och skruvar köpta och hemkörda så nu är det bara att sätta igång! Längtar tills man får sitta ute på altanen under ett parasoll och bara njuta....
Får hoppas att vi kan få tag på lite fina trädgårdsmöbler också. Det lutar åt en riktigt fin grupp som finns på Rusta. Får ta en kik dit nångång.

Ikväll har jag bjudit mannen på skaldjur! Han fick havskräftor och jag körde på räkor. Med lite aioli, vitlöksbröd och alkoholfri cider blir det en kanonmiddag! Mannen behöver lite uppskattning ibland, han som sliter så för att jag ska få det som jag vill ha det....:)

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh det låter som ni hade en härlig kväll! Skaldjur e ju det bästa som finns! Hoppas allt e bra med dig! Vi får se till å ses snart! Kram Sofia