fredag 21 maj 2010

Trappen....


I helgen är det äntligen dags att måla färdigt den ständigt pågående trappan! Har grundat med färg plus strukit på ett lager med kvistlack eftersom träet blödde igenom. Det är inte det mest smidigaste att sitta i en trappa och måla med en kula på magen men det får gå! Jag ska iallafall försöka.

Känns fruktansvärt för samvetet att inte tillföra så mycket i hemmet nu, speciellt när mannen både snickrar på altanen OCH har börjat tapetsera i barnrummet. Men jag kommer igen sen, jag lovar! Tills dess gör jag det som jag vet uppskattas och som inte är så jobbigt än, till exempel matlagning och lättstädning (plocka iordning, damma och diska)....

3 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Jag känner som du, men vi får inte glömma vilket "jobb" det är att bära runt på detta lilla liv inom oss :-) Tror inte att männen vare sig hade orkat vara gravida eller föda barn, haha! Jag själv ska ta det riktigt lugnt i helgen. Because I´m woth it ;-)

Kram kram!

Unknown sa...

Jaha där ser man vad långt ni har kommit med trappen, då är det verkligen dags att jag kommer o hälsar på snart, så man får se slutresultatet. Ska vi boka in en dag eller? Puss o kram

Towe sa...

Känner också igen det.. men jag försöker kompensera genom att diska, tvätta och andra lättare sysslor :)