söndag 11 april 2010

Vecka 28...


Igår gick jag in i vecka 28. Det är inte klokt vad tiden går, bara 12 veckor kvar, tre månader. Och den sista månaden ska jag ta ledigt och bara njuta och boa ordentligt. Nu börjar det kännas rent fysiskt att man är gravid. Att snöra skorna är oftast ingen bra idé, och man kan inte riktigt sitta så nära bordet man vill.

Igår var vi ju som sagt på temafest. Då kände man sig verkligen gravid ska jag säga. Speciellt när alla började dansa på stolarna, kvar satt lilla jag med spänd mage.
Att gå på fester nykter har jag aldrig haft problem med, men nu har man ju en liten att tänka på också och själva fysiken är som sagt inte den bästa. Så min kväll igår bestod av att äta, sitta på en stol och titta på alla "partysugna" gäster och självklart toabesök. Kände mig väldigt gravid och väldigt gammal. Kan ju säg att jag har haft roligare på andra fester.
Men men, man kommer igen, kanske efter jul? Dagen idag däremot har jag fullt med energi, till skillnad från mannen... ;)
Det blir städning på schemat och god söndagsmiddag, kotletter med brunsås och potatis!

Ha en skön söndag,

7 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin bild :) vill se fler av den sorten ;) men jag vill gärna se din Arwen outfit ju, hoppas att du har tagit kort på dig när du hade klänningen på dig. Kramar

Nina - Glamourmamman sa...

Fina magen :-) Och jag håller med Majja - fler bilder på dig, och absolut en i Arwen-klänningen!

Själv går jag in i vecka 22 nu, och börjar också känna mig riktigt gravid. Dessutom växer magen fortare andra gången! Ibland får man liksom inte plats i sin egen kropp :-) Ha en härlig söndag!

KRAM!

Mari sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mari sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mari sa...

Vad fin du är!
Kram

Linda sa...

Hej Jennie!! Här händer det grejer får jag säga :) STOOOOORT GRATTIS!!! Så glad för er skull!! När är det dags? Vi kan väl försöka ses på en fika snart?? Hälsa Patrik! Kram

Fru Evelina sa...

Åh fina, fina magen! Graviditeten går verkligen så sjukt fort, känns som nyss jag var gravid men nu är han redan ett halvår snart!?

Kram!