torsdag 8 april 2010

Maskerad...


Nu på lördag så har jag och mannen blivit bjudna på fest med filmtema. Snacka om vilket huvudbry man har haft den senaste månaden om vad sjutton ska man ska klä ut sig till? Mannen i detta fallet hade det hyfsat lätt, ringde bara till sin bror och bad om att få låna "lajv" kläder som kan passa till många olika filmkaraktärer.
Jag däremot, med en extra kula på magen hade ingen aning alls vad jag skulle klä ut mig till....
Hade väl ett par tankar men dom försvann lika fort som jag märkte att dom kläderna som fanns i garderoben inte alls passade längre.

Tänkte även att det kunde ju vara lite käckt om jag och mannen var utklädda till karaktärer från samma film, och kanske till och med ett "kärlekspar". Så det enda jag kunde komma på var Aragorn och Arwen ifrån Sagan om ringen-filmerna. Aragorn kläderna var ju som sagt redan klara och lilla positiva jag tänkte att det kunde väl inte vara så svårt att knåpa ihop en Arwen klänning...liknande den som är på bilden. Kom ihåg att liknande tyg fanns att köpa på Jysk för en väldigt billig peng, 75 kr för 5 meter, och åkte dit och köpte på mig både blå-grått och benvitt tyg. Så nu idag har jag äntligen fått tummen ur och satt igång att klippa och sy. Själva kjoldelen är rätt så klar, förutom upplägg, så nu är det bara den svåra biten kvar. Armar och livstycke...
Känns rätt så bra än så länge, symaskinen funkar bra och tyget är lätt att sy i. När klänningen är färdig är det bara för mig att sminka mig lite lätt på lördag och locka till håret lite grann....hehehe ska bli väldigt spännande att se om man över huvudtaget vågar gå på festen...

2 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Du hade varit sååå vacker som Arwen!! Jag var ju Catwoman när jag var på filmtema-maskerad i höstas, men det hade gått fetbort i dagsläget ;-)
KRAM!

Unknown sa...

ÅH så jädra häftigt gumman! Håller med Nina du kommer vara sååå vacker som Arwen. Du bara måste ta kort på er båda på lördag innan ni ger er av på festen. Jag vill ABSOLUT se ett resultat av utstyrseln! Hade gärna ställt upp som sminkös och frisör åt dig, hade vart jätteskoj ju! Puss o kram