söndag 18 april 2010

Litet växthus...



Nu har jag äntligen fått sått i mina små lådor. Det blev både lite tomater, persilja och blommor. Sen om det blir någonting av det, det är en annan sak. Nu ligger det iallafall lite frön i jorden så får vi hoppas på det bästa. Hittade ett jättesött litet växthus på blomsterlandet och var tvungen att köpa med mig det. Perfekt att ha på ett litet bord vid fönstret....

Annars har man inte orkat med så jättemycket idag, har bäddat rent, lagat mat och plockat upp lite. Igår var däremot en händelsefull dag! Jag, syster yster och kära mor var iväg på ett litet mini-kärringa-rally, en tygresa till Kinna och Fritsa med andra ord. Mini menas med att vi (eller rättare sagt jag) orkade bara med två ställen innan det var dags för att åka hem igen. Det blev en hel del lyckade inköp, vad det blev kommer jag visa imorgon. Jag är iallafall jättenöjd och mysigt hade vi!

Ha en skön söndagkväll,

3 kommentarer:

Lovisa Hedman sa...

sv: låter roligt! som sagt, ska bli kul att se nån gång :)

Absolut! Tycker alla är duktiga.
Lycka till med allt!

Anonym sa...

Hej
Var köpte du det lilla växthuset med vita kanter?
Ingrid A

Jennie sa...

Hej Ingrid!

Växthuset är köpt på Blomsterlandet för något år sedan. Det finns säkert något liknande där just nu också!

Mvh Jennie