fredag 2 april 2010

Ny vårjacka!


Har gått och grämt mig över att det är så svårt att hitta en vårjacka, särskilt nu när man har en stor växande kula på magen. Har kollat på nätet och i vanliga affärer utan framgång. Men igår när jag och maken stack iväg en sväng till grannstaden så tog jag en runda inne på Åhlens, och döm om min förvåning så hängde där en helt ok jacka! Neutral och ljus färg, lagom tunn och med luva. Satt faktiskt helt ok också med gott om plats för magen i och med rymlig modell nertill. Till och med armarna var lagom långa! Så ett bra tips till er som är gravida, ta en sväng in på Åhlens och prova vettja...
Var otroligt glad när jag kom hem, trots att inga andra inköp gjordes... men skitsamma, fick ju tag på det som var viktigast! Fick i och för sig tag på en liten vattenspruta inne på Indiska också, men annars var det rätt tomt på kassar i bilen hem.


Kanske får inviga jackan redan idag (med en tjockare tröja under förstås). Vi ska nämligen gå påskpromenad i byn här, vilket vi nästan har gjort varje år den senaste tiden. En promenad med tipsfrågor, bingo, lite snacks i form av grillad kassler och potatissallad, kaffe och förhppningsvis nåt pris i form av godis?

1 kommentar:

Unknown sa...

En jättefin vårjacka du fick tag i! Så skönt att även du fick fixat dina shoppingbehov :) och härligt att äntligen få börja lite smått med barnrummet :) själva väntar vi ju bara på the delivery liksom ;) puss o kram