tisdag 25 november 2008

Bak & pynt inför advent...


Nu känns det verkligen att det är nära 1:a advent! Passande nog ska vi, min mor, syster med barn och jag baka pepparkakor på lördag så då kommer nog verkligen julkänslan fram med allt var det innebär. Nybakade pepparkakor, julmust, lussekatter, adventsljus och stjärna i fönstret (ja, jag fuskar lite med att starta en dag innan)...

Mannen i huset har önskat att jag skulle baka lite lussekatter nu till helgen och imorgon är det sista gången på målarkursen så det blir till att baka både lussekatter och lite bullar att ta med sig imorrn. Bullarna har jag stått och bakat ikväll så nu luktar det kanelbullar i hela huset! Åå vad jag gillar den lukten, borde finnas att köpa på burk!!

Har även pyntat lite till helgen, fixat adventljusen, köpt hyacinter och en amaryllis som får stå på köksbordet. Nu skulle jag bara vilja ha upp gardinerna till helgen också....får se om jag kan få lite tid nu på kvällarna så jag får färdigt dem. Vi håller ju på att renovera vardagsrummet för fullt nu så all ledig tid går till att måla lister och fönster osv. Tapeten till fondväggen är beställd och klar och förväntas komma på torsdag så förmodligen kommer ena delen, matsalsdelen, vara färdig till helgen!!! Vad jag längtar!!....

Kram Jennie

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fint allt kommer bli när det är färdigt *nyfiken* vill se resultatet snart. Gillar din design på advents-ljusstaken, ser jättemysigt ut. Min julkänsla sprudlar redan :) jag bara längtar till fredag då ska jag sätta ljusstakar o adventsstjärnor, för vi åker iväg på lördag så då hinner jag inte. Kram kram