onsdag 12 november 2008

Då var det dags för ännu mer pyssel. Har kommit efter lite grann denna vecka på grund utav examensarbetet och lite arbetsintervjuer men nu ska det finnas lite tid för utmaningen igen...
Tyget ligger framme, tvättat och klart, band finns med (fick tyvärr köpa nån meter till för att det skulle räcka), det enda som saknas är en rundstav. Ska gå ut och kika lite i lagården för där finns det massor av "bröte". Sen får vi se vad det kan bli av detta?? hihi...tanken är att det ska bli fina rullgardiner som jag ska ha i köket.
Tyget är köpt för en tid sen men det har inte blivit av för jag har inte riktigt vetat hur jag skulle göra. Nu har jag en idé så vi får se om den funkar. Tacka vet jag bloggar när det blir såna här tillfällen! Det är många duktiga sömmerskor ute i landet som visat upp fina hemsydda rullgardiner. Mina kommer bli nåt slags "ihopaplock" av alla dom jag har sett...

♥ Kram Jennie ♥

1 kommentar:

Villa Tallbacken sa...

Å det kommer bli jättefint ska du se! Jag har precis köpt vitrandigt linnetyg och ska också sy "rullhissgardiner" till sonens rum är det tänkt, ska bara få tummen ur... ;-)