söndag 9 november 2008

Inköp efter helgen...


Som jag skrev så fick jag ju en liten förkylning i veckan, men som tur var så gick det mesta över innan vi skulle åka på vår lilla tripp ner till Helsingborg!! Tacka vet jag "droppar" och vila, det gör susen....

Efter en liten bilfärd neråt i landet så kom vi till hotellet vid 12-tiden, checkade in lite snabbt och tog sen färjan över till Helsingör. Vädret kunde ju varit bättre, men se det bet inte på oss! Vi hade så mysigt, gick i affärer, fikade, gick och kurade under paraplyet... Och lite saker följde med hem också! På bilderna är det en liten väckarklocka för endast 20 danska (ka bli spännande att se hur länge den håller), fina hjärtan i glas och hängen till eventuellt granen och slutligen ett rivjärn och citruspress i porslin.

Efter mysig tur så var det vila på det mysiga hotellrummet som gällde. Då märkte vi att en vän som skulle bo på hotellet samtidigt som oss hade varit gullig och satt upp en blomma med kort på vårt rum! Sånt gillar jag...blev nästan lite tårögd av att hon hade tagit sig tid och fixat det! Hon berättade när vi träffades lite senare på kvällen att dom hade bytat till ett lite finare rum när dom fick reda på av henne att vi firade lite extra denna dagen...Käckt va??

Men nu är man hemma igen och denna vecka som kommer ska det röjas i vardagsrummet för nu är det dags att få fint där inför jul. Det ska tapetseras och målas och slutligen piffas riktigt ordentligt. Samtidigt ska vi även ta tag i det lilla rummet i jämte som så småningom ska bli mitt lilla pysselrum/gästrum...Gissa om jag längtar!!!

♥ Kram Jennie ♥

5 kommentarer:

Beas sa...

Vad roligt att du är med! Kuddprojektet låter alldeles utmärkt ju!

Kram Bea

Villa Tallbacken sa...

Vilken fin och inspirerande blogg du har, jag bloggkollar dig direkt! :-) Jag gillar kökssoffan, den blev kanonfin. :-) Sprutmåla låter riktigt fiffigt, är det svårt? Nu ska jag kika runt lite mer här inne! Kram E

Hem och Lycka sa...

Men åå vad mycket snygga inköp! kram

Anonym sa...

Hej
Låter som ni haft en tobben helg.
Superfina inköp!
Ha det gott och lycka till med vardags och pysselrummet!
KRAM

Tulipa sa...

Hej! Jag halkade in här på din sida! Jättefint! Har rullat neråt lite i dina inlägg, mycket mysigt.
Den där citruspressen i porslin...& skärbrädan....to die for!
Kram Tulipa