söndag 31 oktober 2010

Helgmys...


Det har verkligen varit fullt ös i helgen som vanligt. Fredagen bestod av en massa ärende som jag som tur var kunde uträtta med hjälp av min snälla mamma som ställde upp och var bärhjälp/barnvakt. Fick lämnat tillbaka kläder i stan, handlat, köpt blommor, köpt färg och lack och även kollat upp vete till vetekuddar som ska säljas på marknaden. Så skönt att få gjort alla dessa ärende på samma dag, hade varit riktigt jobbigt att fixa det själv. På eftermiddagen fick jag hjälpa mannen lite inför lördagen då han skulle ha "herrmiddag". Han fixade det mesta själv vill jag bara tillägga....

Själv var jag bjuden på tjejfest hos vännen L på lördagkvällen där det även skulle vara lite "ljusparty" med Partylite, tror jag det heter. Alla tjejer bidrog med något till maten, själv hade jag med mig Focaccia med oliver, fetaost och soltorkade tomater och oststänger. Det blev en riktigt mysig kväll med mycket snack och skratt. Eftersom jag inte ville störa grabbarna så åkte jag hem till mina föräldrar på kvällen (natten) och sov där. Första övernattningen för Sixten! Och det gick finfint!! Han sov som en stock jämte mig, i samma säng som jag sov i när jag bodde hemma.
Nu idag så tog jag och mamma, som jag skrev innan, en promenad i höstvädret. Vad vackert det är nu! Sixten sussade gott i vagnen under nästan hela promenaden...

Helgerna går fortfarande lika snabbt men i morgon har mannen tagit ledigt så vi har ytterligare en dag till på oss att mysa hela familjen. Har lite planer för morgondagen, kanske blir Gekås om vi orkar och lite småfix här hemma....eller kanske det bara blir mys i tv-soffan!

Inga kommentarer: