onsdag 27 oktober 2010

Dop...

Den fina dopklänningen som Sixten fick bära.
Min mamma har sytt den och mina två systrar,
jag och mina båda syskonbarn har burit den
så det var lite speciellt.

Då var dopet överstökat och vi har åter hammnat i vardagen.
Efter några veckors förberedelser får vi verkligen säg att dopet blev lyckat med mycket glädje och kärlek. Prästen var suverän och lättsam med härlig humor, dopgudstjänsten blev personlig även om vi fick dela den med två andra familjer. Som sagt prästen gjorde verkligen ceremonin minnesvärd.
Min systerdotter sjöng och min svåger kompade på gitarr och gjorde så att mina ögon tårades enda gången under dagen (trots förkylning). Det var så fint och min systerdotter sjunger verkligen med så mycket känslor....Tack M!!!

Efter gudstjänsten samlades alla hemma hos oss och vi bjud på bubbel och lite tilltugg. Sen var det dags för riktig höstmiddag! Fläskfilégryta med rönnbärsgelé och pressad potatis. Hade förberett mycket dagen innan med hjälp av min snälla mamma så det gick enkelt och smärtfritt att få fram maten.

Sixten skötte sig exemplariskt under hela dagen, sjöng med i kyrkan och "pratade" med alla runt bordet innan det var dags för sängen vid 8... Det blev en väldigt fin och mysig dag och Sixten fick många fina presenter. Tack alla som var med oss för att ni kom och gjorde en minnesvärd dag för oss och lille Sixten!!!

Inga kommentarer: