fredag 29 oktober 2010

Smakportion nr:1...


Då var det dags, för smakportion nummer 1!!
Såg i affären att det inte fanns så mycket att välja på mer än potatis och palsternacka eller morot, så det fick bli potatis och palsternacka som vi började med.
Kommer nog försöka göra egen mat sen eftersom alla "maskiner" finns hemma och jag känner att jag har tiden och intresset för att det ska bli så hemmagjort som möjligt. Och sen har jag även köpt in "Första mosboken"  och "Andra mosboken" från Adlibris, så det finns inga direkta ursäkter för brist på recept!
Tack för alla tips, det blir nog att man fryser ner i små isfack sen, det verkar ju vara precis lagom till en portion....


Ja, hur gick det då?
Jo, lillkillen fick sitta i mammas knä medan hon stoppade in en välkänd sked i plast som han smakat på innan, med medicin på. Han gapade lite halvstort och körde runt med maten ordentligt innan han svalde! Hurra!!! Det verkade verkligen som om han tyckte det var helt ok och gapade igen när skeden kom. Han skulle säkert tänka sig mer än någon tesked, men vi väntar lite med det. Huvudsaken är att han har smakat och förhoppningsvis tyckte det var gott!
Och, vi torkade inte av munnen med skeden, syster yster, utan lät han dregla så mycket han ville. Det slutade med att han försökte suga på bodyn där det hade hamnat en hel del mat....

1 kommentar:

Dijana & Theodore sa...

Han tycker om den, men han är fortfarande lite för liten för den(tycker jag).Jag vet inte om du ser på bilden att hans armar står rakt ut. Det beror nog på att hans överkropp är "för kort" för själva tygdelen. Hoppas du förstår hur jag menar:P. Han ska väl egentligen kunna ta när armarna?

Vad kul att Sixten tycker om maten. Det är tydligen väldigt vanligt att barn inte alls är intresserade av mat, sägermin min Bm iallafall:).