torsdag 28 oktober 2010

4 månader...


Idag blir vår lille kille 4 månader!
Nu börjar man se hans personlighet ordentligt och man har lärt sig alla hans små egenheter och vad han vill....oftast!

Det blir till att fira lite extra ikväll, kanske Tacos, vem vet....
Och imorgon ska första smakportionen ske! Ska bli riktigt spännande att se om han vill äta nåt. När han får medicin på sked så gapar han som bara den men det kanske blir annorlunda med mat på skeden...

Vad testade ni med först? Potatis, morot eller palsternacka?

Kramar,

6 kommentarer:

eriika sa...

sötOnge :D min skrutta blir 4 månader idag också :)

Matilda Barnboksillustratör sa...

Vilken liten sötnos!

Ja det är knasigt det där med energinivån! Får se vad som händer med min sen när bebisen ploppat ut.. hehe! :)

Ha det fint du också! Hälsa Sixten grattis på 4-månadersdagen ;)

Dijana & Theodore sa...

Grattis sixten:)Det får ni fira ordentligt.

Jag köpte potatis och palsternacka på burk till smakportioner. Sen frös jag ner det i små portioner (i en isbox?) Så tar jag bara ut en ruta i taget från frysen, det blir ca 2 matsked. Jag känner att till smak portioner räcker det såhär men när han börjar äta lite mer då ska jag göra maten själv.

Nina - Glamourmamman sa...

Vad söt han är :-) Spännande med smakisar nu, det ser jag fram emot! Jag tror vi började med gröt (vet att bvc egentligen helst vill att man väntar med det eftersom den är lite sötare, men men...) när Olle var liten, plus potatis och palsternacka. Han var så glupsk på det mesta så det var inga problem. Ska bli spännande att se om Charlie är likadan runt jul :-)

Pia sa...

Hejsan!
Morot och palsternacka funkade bäst för våra två. Åven om det är längesedan antar jag att det är ungefär likadant nu för tiden.
Potatis var lite "tungt" och segt. Palsternacka både lättare och lite sötare och morötter likaså.
Har också hört att man INTE ska torka runt munnen hela tiden medans de äter utan låta barnet KÄNNA och UPPLEVA maten fullt ut.
Lycka till!
Kramar från storasyrran

Anonym sa...

Åh grattis!! Vi började med potatis!