onsdag 27 oktober 2010

Doppresenter...


 
Sixten fick väldigt fina presenter på sin dopdag. Av sin mormor och morfar fick han en resväska, som självfallet ska med när han kommer på besök och ska sova över, en jättefin bok att fylla med bilder och texter om tiden innan och efter Sixten kom till oss, och sist men inte minst en liten bok om Totte, en riktig klassiker.
Av farmor och farfar fick han ett sött halsband med en liten bil och ett bidrag till en fond som de startat upp till lillkillen.
Av faddrarna/min syster med man samt mina syskonbarn fick Sixten ett fint halsband med sitt eget namn ingraverat och ett väggord med texten "Tryggare kan ingen vara".
Slutligen av kusinen med mamma och pappa (Patriks bror och hans tjej) fick han en liten prickig leksaksbil i trä och två böcker.
Väldigt fina presenter får man säga och Sixten och hans föräldrar är väldigt nöjda!! Tack än en gång!

Och nu när dopet och alla förberedelser är över så har jag tid till att återgå till bloggen och uppdatera lite oftare. Har massor med inlägg på g, bla. om saker till marknaden jag ska stå på om en månad, lite nya inköp m.m. Brukar ju säg att jag har bloggen för min egen skull som en dagbok, men det skulle också vara roligt om ni som brukar läsa här och inte kommenterar så ofta kunde skriva en liten rad så jag vet om det fortfarande är nån som läser. Jag ska även bli lite bättre på att kommentera hos andra....


Kramar,

7 kommentarer:

Dijana & Theodore sa...

Hur gammal är Sixten? Han och Theo verkar vara jämn "gamla":P.
Jodå min outfit är färdig, jag tycker själv att den är klockren:P. Jag ska lägga upp en bild på den efter festen:).
Det är första gången mina föräldrar ska passa Theo hela natten. Jag är inte orolig, efter mig och min kille så är det mina föräldrar som har bäst hand om honom:).

sevendaysaweek♥ sa...

sv; tackar! jag brukar ha ost på mina! eller någon smarrig marmelad om jag vill yxa till det! eller så doppar du dem som de är i ett mumsigt te! kika gärna in igen!

Mari sa...

Hej svejs
Kul att du är tillbaka i bloggsfären.
Härligt med dop.
Kram

Caroline - Ellas mamma sa...

så mycket fint ni fått, den bilden fick vi också, fast i rött. Super söt. Hur gammal är lilla sixten nu? 4 månader någonting va? Jag har aldrig lyckats få min lilal dam att ligga ner när det finns saker att titta på..

Anonym sa...

Vilka fina grejer!

Pia sa...

Hej syster yster!
Får passa på att tacka för en jättefin dopdag, med stämningsfull ceremoni och god och festlig eftermiddag/kväll i Dalen.
Kram och TACK!
syrran

Nina - Glamourmamman sa...

Vad skönt att erat dop också gick bra - det är ju lite att fixa med innan...

Hade varit mysigt att ses snart igen! Är nyfiken på hur ni har fått det i huset :-)

Ha en fin torsdag!

Kram kusin vitamin