onsdag 13 augusti 2008

Tankspriddhet och bullbak...





Tänkte jag skulle måla klart köksbordet idag och åkte därför in till stan för att köpa in lite mer färg. Satte igång att grunda bordet först och sen var det bara att vänta 4 timmar till det skulle torka.
Skulle sedan hämta den vita färgen och upptäckte då att jag redan hade en burk oöppnad hemma. Så bra, tänkte jag, för det kan behövas senare till soffan. Öppnade burken och blev lite överraskad...det var inte alls vit, det var svart färg!!!
Vilken tur att jag hade varit och köpt en burk till då, tänkte jag, och gick och hämtade den andra burken. Läste för säkerhets skull på burken, och tro det eller ej, det var fel färg det med! Denna gång var det visst antikvit.
Jag har antagligen varit så tankspridd dom senaste gångerna jag varit i färgaffären så jag bara roffat åt mig en burk "halvblank" och betalat...

Blev en smula arg på mig själv för att jag måste in och byta imorgon så jag får målat det där bordet nångång. Blev lite nöjdare när jag för första gången bakade bullar i nya ugnen med varmluft, och dom blev riktigt lyckade!!!
Natti natti, Jennie

Inga kommentarer: