tisdag 19 augusti 2008

En liten titt...






Jag tänkte att ni skulle få ta en liten titt på kökssoffan jag har köpt. Letade ett bra tag på både Blocket och loppisar innan jag fann en hos ett par i grannstaden. 400:- fick jag ge för soffan och ett stort rejält furubord som passar bra ute på logen till "alla sommarfesterna" ;)...
Det tycker jag inte va så farligt med tanke på vissa som sålde sina gamla soffor för runt tusenlappen på Blocket.

Nu ska den bara målas också, och eftersom det var fullt med "knaggar" så vågade jag inte börja måla innan man fick lackat med kvistlack. Sen har den blivt stående i hallen.
Har inte kommit längre eftersom vi även har fått en liten tillökning i familjen. En liten svart kise vid namn Albin! Han måste man hålla reda på förstår ni annars så händer det tokiga saker....

Ha en mysig kväll, Jennie

1 kommentar:

Ofelias Hus sa...

Vilket fynd du gjorde, både soffa och bord för 400:-....
Den kommer att bli jättefin i vitt!
Det är som trolleri att måla något vitt, det blir som en ny möbel.

Kolla in hos mig så får du se mina två senaste omstylingar, jag blev förvånad själv vad lite färg kan göra...
Kan du inte visa bild på lille Albin, det skulle vara kul...

Kram
Anette