onsdag 2 januari 2013

Vrålåk och jobbstart...

 
 
Snacka om omställning. Från att ha fått sova nästan till åtta varje dag i nästan 3 veckor, skulle jag imorse upp kvart över fem för att öppna på jobbet. Så nu är man lite smått slö här i soffan. Men det gick bra. Med jobbet alltså. Lite lagom start med sju barn och jag och en kollega.
Men visst längtade man hem. Har ju varit van att ha sötrumpan nära och mannen hemma , men nu är det dags att bita i det "halvsura" äpplet och ta sig i kragen.
 
Det är väl snart sommarlov?



 
 
Mannen hade visst massa energi efter att ha fått sova till nio (Sickan har visst vänt dygnet här hemma), ett splitter nytt strykjärn har hittat hem hit till dalen så nu blir det åka av!
Det används redan och mannen kollar noga alla lappar så järnet är riktigt inställt för alla olika plagg. Själv kopplar jag av i soffan och sneglar ibland åt den mer arbetande partnern...
 
Äh det blir nog min tur nån annan gång. För visst vill man provköra vrålåket. Men inte dag, idag vilar jag....
 
 
På återseende....
 
 
 

Inga kommentarer: