lördag 12 januari 2013

Tvätthörn och hemska sjukan...

Nu har vi förhoppningsvis blivit fria från den hemska sjukan och spannar, plast i sängar och handspriten kan plockas bort för en väldigt lååång tid framåt hoppas vi.
Än så länge blev det bara lille Sickan som åkte dit medan vi andra har gått som på nålar och mått lite halvillamående hela veckan. 

Idag ska vi därför fira lite med smarriga ostar och ett gott vin. Sickan får nog fira med några salta chips efter ett par dagar strikt mathållning. Stackarn.

Eftersom krafterna har kommit tillbaka fick sötrumpan tid med farfar, farmor och lilla kusinen idag. Och jag och mannen fick tid över att åka och köpa lite virke. Först ut är ena väggen i vardagsrummet, som ska kläs med finsågad råspont, precis som motsatt vägg.

Sen är jag fruktansvärt sugen på att sätta igång med vår lilla tvättstuga. eller rättare sagt tvätthörn. När vi flyttade in i huset fanns tvättmaskinen i badrummet, och den fick pga av den lilla storleken på badrummet raskt flytta sig till vår grovingång vid köket istället. Det här lilla rummet hade jag tänkt ta på mig och fixa själv, men se det gick inte. 
Antagligen kommer vi behöva lägga in nytt plastgolv och riva "plastmattan"på väggarna. Mattan på väggen kanske jag klarar men golvmattan skall göras av yrkesfolk eftersom det blir som ett våtrum. Attans!

Men inspiration och piff kan jag stå för...







Bilderna är hämtade från nätet. Jag blir väldigt inspirerad av Julias tvättstuga på bloggen Julias vita drömmar samt Mari Erikssons läckra tvättstuga, som i detta fall finns hos Hus & Hem.
Dessa tvättstugor eller tvättrum är ju mycket större än vårt lilla hörne men något liknande kanske man få till.

På återseende. Kram.




Inga kommentarer: