måndag 7 januari 2013

Fulhörn och nya inköp...




Jag har ett "fulhörn" i vardagsrummet. Ett hörn som aldrig har blivit riktigt bra...
Ni kan skymta det bakom bordet på bilden. Just nu står där ett halvmånebord som fick lämna plats för granen. Innan har min gamla fina röda soffa från mormor stått där. 

Jag hade en idé om att ha en tavelvägg på just den väggen med soffan nedanför. Men så flyttade jag soffan till matsalsbordet och då blev lite tomt och tråkigt igen. Nu har jag bestämt mig. Vi har en del böcker, pocket i mängder plus lite annat, men ingen bokhylla! Så nu har jag slagit på stort och beställt en gammal favorit fast i ny version...
Det bidde en Stringhylla till dalen! En med vita gavlar och vita hyllor som kan täcka den tråkiga väggen samt göra bra förvaring för vår kära litteratur. Och som ytterligare ett litet plus, lägga grunden till vad jag suktar efter, en mysig läshöra! För det är väl nåt alla ska ha? 
En plats där man kan krypa upp med en spännande bok, sätta kaffekoppen på ett litet sideboard och bara njuta...

Så nu är som sagt hyllan beställd. Nu saknas bara den där goa fåtöljen man kan krypa upp i. Hade tänkt mig en gammal läsfåtölj från loppisen. Men när jag besökte stadens ena möbelaffär med hyfsat bra priser så stod den där! Fåtöljen jag inte visste jag ville ha. Med hög rygg, svarvade ben, fantastisk "nersjunkbar" och med lite slitet brunt skinn i typen som gamla fåtöljer i herrgårdsbibliotek har. Men priset. Bestämmer jag mig för denna så går nästan hela min välförtjänta löneförhöjning åt.... 

Vad göra???

Några råd på vägen? Alla tips mottages glädjeligen. Kram och på återseende.






1 kommentar:

Anonym sa...

Hej1 Vill du ha ett råd vill jag se fåtöljen! Mor