onsdag 23 januari 2013

Och så var det lite kyla...

Är det nån mer än jag som längtar efter ljuset? Just nu känns det som om detta mörker drar ur minsta lilla energi man har i kroppen. Eller är det kylan kanske. Jag tycker man går och småfryser på dagarna så när man kommer hem vill man bara krypa ner under täcket med pyjamas, raggisar och en stor kopp varmt kaffe.
 
Börjar längta rejält efter ljuset då man kanske hinner eller orkar ta tag i något när man kommer hem från jobbet. Både kameran och målarpenseln ligger bara och samlar damm i väntan på lite ljus.
 

 
Nu i dagarna har det ju varit riktigt kallt igen. Påminner mig lite om vintern för två år sedan tror jag. Då tog jag, Sixten sovandes i vagnen och min syster med barn en promenad på stranden. Det var fantastiskt vackert men kallt. Stora isflak hade sköljts upp på stranden och gav fina fotoobjekt.





 
Nu väntar åtminstone en sen jobbardag och sen en tidig då det kanske finns chans att ta lite kort på nya hyllan och pågående väggprojekt...
 
Ha det. Kram.
 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

24 januari. tack för att Ni kom!
Ditt inlägg om kylan....
Njut av denna stila tiden i kylan.Kryp in under en filt med en god bok. Snart kommer våren med alla........krav o måsten. Mamma

Anna sa...

Fina bilder!