onsdag 9 februari 2011

Träning och förkylning...

Dessa två går inte riktigt ihop tyvärr, men jag trotsade den onda halsen och stack iväg nu ikväll och tränade för andra gången denna vecka ändå. Är man enveten och konstigt nog målmedveten så är man. Man mår ju hundra gånger bättre efteråt ändå.

Antar att det är lillkillen som har smittat mig så som han har snorat runt här de sista dagarna. Han verkade trots allt bättre idag så vi var på besök på mitt arbete. Å vad kul att få hälsa på alla barnen och mina goa kollegor.
Tror Sixten charmade de flesta med med sitt strålande humör. Han låg och kravlade på bänkarna där i klassrummet (självklart under min bevakning) och ville ha tag på både pennor, papper och limtuber.... Samtidigt som det är fantastiskt mysigt och roligt att vara mammaledig så trivs jag så bra på mitt jobb att jag längtar lite tills jag ska börja jobba igen...

Igår hann jag inte lägga in nåt nytt för efter frukost stack jag hem till mamma och sen vidare till Gekåsför diverse inhandling. Rättare sagt, skulle ha typ fem saker och kom hem med två kassar. Precis som vanligt alltså, men det var helt underbart att gå där nu när det är så lugnt. Vi kunde till och med ta en liten fika på det nya fiket en våning upp...
Ska fota lite av det nya jag köpte imorgon när det är bättre ljus! Det bidde bland annat lite nya burkar, kläder och en jättefin kudde!


En ny vas hittade jag också (ej den på bilden). Perfekt till en stor bukett tulpaner! Så nu fattas bara nya blommor för den här buketten är sedan länge utblommad!

Nu blir det lite tv innan det är dags för sängen, Kram till alla goa bloggare där ute. Lämna gärna en liten kråka när ni ha varit här inne och kikat. Blir så glad och inspirerad då till att göra fler inlägg....


3 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer kråkan!
Mor

Nina - Glamourmamman sa...

Ajabaja, inte träna med ond hals ;-) Snuva är ingen fara, men halsont och feber är inte att rekommendera när du tränar. Kul ändå att du har kommit igång med träningen, hoppas att du blir fri från förkylningen snart. Själv hostar jag i kapp med Charlie här hemma, sååå trist... Ha en skön städdag - tror att jag ska haka på ditt exempel!

KRAM!

My sa...

Saknar er! Funderar på om man kanske skulle kunna hoppa av bussen en eftermiddag på Dalen. Känner för att mysa med lillkusinen och bästa moster! Skulle det kunna gå? ;-)