torsdag 21 april 2011

Påskgult och loppisfynd...

Liten gullig gul sil köpt på loppis...

God morgon! Hoppas dagen har startat bra för alla...
Här startade den bra men tidigt som vanligt. Om en stund bär det iväg till läkarbesök för Sickan, och det blir väl som vanligt vägning och mätning också. Ska bli spännande att få se hur mycket han har ökat i vikt eftersom han äter som häst just nu. Fast den energin gör han av med lika snabbt. Man har en liten speedad kille här hemma nu...

I eftermiddag hoppas jag få chansen till att pynta lite med ris och annat inför helgen. Vi ska ha en liten påskfest på Påskdagen och då måste här vara riktigt påskigt känner jag!! Jag laddar därför med massa fjädrar i klara färger och en liten kyckling eller påskkärring här och där...

Brukar ni pynta inför påsk??

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen! Hoppas Sickan lille har bra mått och vikt idag :) så roligt med påskfest! Vi firar påsk på lördagen med de närmaste och så blir det en natt i husvagnen också :)
Pynta till påsk brukar jag göra, men i år har jag inte riktigt känt för det eftersom vi ändå inte är hemma. Fast lite fjädrar och påskliljor står det utanför huset :)
Ha en bra skärtorsdag!
Kramar

Anonym sa...

Vadå Sickan? Det hette min hund när jag var liten.
En kram till Sixten !!!,från mormor