torsdag 2 september 2010

Gammal mobil...


Ja vad ska dagen bjuda på i dag då? Sitter och kollar in såpoperan Våra bästa år på tv:n och väntar på att förmiddagskaffet ska bli klart. Sixten ligger i soffan och vilar sin lilla förmiddagslur. Det blir nog en lugn dag idag med lite målning om jag orkar. Gårdagen var vi på språng hela dagen så det är skönt att bara ta det lugnt dagen efter.

Var ju och klippte mig igår och som vanligt känns det väldigt konstigt att helt plötsligt ha nästan 20 cm kortare år. Det blev liiite kortare än vad jag tänkt mig men det växer ju ut så fort. Det är iallafall luftigt och lätt på skallen nu! Medan jag klippte mig passade mamma Sixten och tog en runda på stan. Sixten sov hela tiden så han var inte svårpassad.
Efter att jag var klar tog vi en runda till och jag köpte present till min systerson J som fyllde år igår + lite kläder till mig. Vi avslutade med en lunch på vårt mysiga fik här i stan. På vägen hem gjorde vi av med lite ärende åt mor min och smet in en sväng i en möbelaffär där jag hade hört att det skulle finnas fina möbler för barn.
Dom var väldigt fina men liiite för färgglada för mig som är så förtjust i vitt. Men de hade väldigt fina leksaker i trä som Sixten nog får önska sig i dop-present (blink blink). Dagen avslutades hemma hos systersonen på födelesekalas med varm smörgåstårta och kladdkaka....

Så en fullspäckad dag minsann igår, vila idag... Så går min filosofi just nu som mammaledig!

Bilden visar en gammal mobil som just nu är Sixtens favorit. Han kan ligga under den väldigt länge och titta och "prata". Mobilen har min mormor gjort så det är väldigt roligt att den blir uppskattad!

Inga kommentarer: