onsdag 15 september 2010

Byte...


Har dragit ut på detta över en vecka nu. Sixten är nämligen så lång nu att han slår i huvudet i ändan på hans fina korg! Och på natten hör man ibkand hur han sparkar till i fotändan....
Trodde det skulle dröja innan vi var tvungna att ta upp spjälsängen, men nu är det ett faktum. Sixten är för stor för den lilla babykorgen. Det tråkigaste är att jag vet hur mycket tid min mamma har lagt ner på att göra i ordning den precis som jag ville ha den...och den är ju så fin! Passar så bra där i vårt sovrum....snyft!

Men men, nu är det som det är och nu ikväll står spjälsängen på korgens plats. Babykorgen har blivit flyttad till andra sidan av rummet, bara så att jag kan njuta av den ett liiitet tag till innan den åker ut på vinden. Till min kära mamma, jag vet att du kikar in här ibland, vill jag rikta ett stort tack för att du har sytt och knåpat med korgen. Jag uppskattar verkligen det jobb du lagt ner för mig och lille Sixten!! Puss och kram!!!! Nä nu är det snart dags för sängen för lille Sixten, lite kvällsmat först bara. Så får vi se om han sover lika bra i den nya sängen....

3 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Ja, lite sorgligt är det när bebissängen inte funkar längre... Du får väl säga till honom att krypa ihop lite annars ;-)

Nej, skämt å sido, dom växer snabbt dom små liven! Hur lång är Sixten nu? Charlie har vuxit 5(!) cm på 2,5 vecka!! Kommer bli 2,5 m om det fortsätter så här :-)

Kram!

Anonym sa...

Tack för dom fina orden till mej om babykorgen,det kom en tår ska du veta. Jag hoppas att Ni, mina båda flickor,vet att jag gör allt jag bara kan för Er.Tack för att NI finns.
Kram från Mamma

eriika sa...

ååh så mysig den ser ut! fin också :)

sv; ja visst är det en helt sjukt fantastisk upplevelse!