lördag 26 juli 2008

Man tager vad man haver + Inflyttningsfest...

Nu när köket nästan är klart är det ju dags att pynta lite smått. Tyvärr har jag inte fått upp fönsterbrädan vid det stora fönstret än utan har bara just nu den lilla fönsterbrädan vid bänken till förfogande. Älskar just de små plättar i luften/hjärtan på träd så när jag såg de här söta små växterna kunde jag inte låta bli. Värre var det att få tag på små krukor som passade bra. Stod och funderade länge på vad jag kunde ha dom i tills jag kom på att det får gå bra med vanliga skålar. Sen såg jag högen med vanligt singelgrus utanför, och det är ju inte fel att stötta upp de söta plantorna med. Tycker det blev riktigt bra!








I eftermiddag kl. 16.00 är det dags för vår inflyttningsfest! Mannen har spånat på massor av ideér och kommit på en mängd olika lekar och annat som vi ska ha för oss tillsammans med våra gäster. Som mat blir det kyckling, kassler, potatissallad och vanlig grönsallad. Till efterrätt har snälla mor bakat hennes specialare, "Britta-tårta". Kanske inte världens lyxmat men man måste göra det lätt för sig så man kan hinna vara med på allt även som värdinna! Kanske kan jag lägga in lite bilder under morgondagen tagna under festen....


Kram Jennie

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för en underbar fest!! Jag hade kanon trevligt och lekarna var superroliga! Hoppas jag var en duktig fanbärare ;) Gör gärna om detta igen. Tack ännu en gång. Många kramar

En inredoholic sa...

Hej och tack för besöket hos mig. Som jag har funderat på tapeten. Köpte den på Collerama... Men jag tror den är en Sandberg... och kostar ca 750:-/rullen.

Hoppas du hittar den..

Kram
Jannice