torsdag 17 juli 2008

Loppis...

Idag la mannen och svärfar beslag på köket för att sätta upp lister, lägga en bit golv och foga. Så för att inte vara i vägen åkte jag först hem till syster yster och tiggde fika och kelade med deras söta kattungar, sen för första gången på väldigt länge så tog jag mig till två loppisar här i närheten. På den första så var det så mycket folk så jag fick knappt plats på parkeringen. Väl inne hittade jag inte så mycket förutom lite fina gamla emaljsaker som jag tyvärr inte köpte iallafall. Grejen var egentligen att få tag på ett litet köksbord, gärna slagbord. Så jag gick därifrån tomhänt.

På nästa ställe fanns det grejer däremot (tyvärr inget slagbord här heller). Hittade lite smått och gott som fick följa med hem. Vad det blev får ni se imorgon eftersom jag är så trött så det blir sängen tidigt.

Imorgon blir det förarbete inför tapetseringen som förhoppningsvis kommer äga rum på lördag eller söndag. Sen måste jag ju oxå berätta en glad nyhet, i lagården står en efterlängtad möbel som efter lite målning ska få flytta in i köket när det blir färdigt...gissa vad det kan va!??

Stor KRAM, Jennie

1 kommentar:

ANETTESHUS.COM sa...

Her er det lenge siden jeg har vært! Tror nemlig jeg har vært her tidligere, men det er lenge siden. Bloggen var ikke på bloglista mi, men nå er den saken ordnet!

Så fint det blir! Kjempe-spennende prosjekter du har på gang. Ser vi har samme type kjøkkenfliser:)

Kommer sikkert innom igjen.
Klem Anette