torsdag 20 januari 2011

Mordgåtan på slottet...

Det blev en lite annorlunda fest denna gången när mannen fyllde år. Han bestämde sig nämligen för att bjuda in till en mordgåta i lite Cluedo-stuk. Alla fick en inbjudan från "Greven" om att närvara vid hans middag på slottet. Sen var det upp till var och en att tolka sin roll man hade fått. Vissa fick direktiv om vad man helst skulle ha på sig.

Jag fick rollen som Grevens exfru och skulle klä mig stilfullt och glamoröst. Jag skulle ha svarta långa handskar och spela lite tillgjord och forcerad. Där fanns även roller som Grevens närmaste vänner, släktingar och personal. Ca 30 stycken kom till festen och vi hade dukat upp med långbord i en jättefin lokal i stan. Själva mordgåtan höll på till ca kl. 21-22 då alla fick gissa mördaren samt motivet.

Det blev riktigt bra får jag säg, och skulle ni vilja testa på detta så finns det här att köpa. Man får alltså köpa själva mordgåtan för ett antal personer med roller, bevis, motiv och allt som behövs.
Jag väljer att inte berätta mer ifall ni skulle vilja testa på det...

Men lite bilder ska ni få se på!

Får ju även berätta att mannen hade lite priser för de som gissade rätt på gåtan och även till den som tolkade sin roll bäst och bäst klädd. En vän till oss och min kära syster gissade rätt på allt, både mördare och motiv. Min mamma fick pris för sin suveräna tolkning av rollen som hushållerskan Alice och lilla jag fick pris för bäst klädd. Och nej, det var det inte mannen som var domare här utan alla fick rösta på vem som spelade bäst och var bäst klädd!!



Hushållerskan Alice/min kära mamma



Hushållerskan Alice, Husmor Tyra Storslev/min svärmor och Butler Arthur/mannens arbetskamrat

Grevens revisor Sture/min svärfar

Grevens bästa vän, granne och jaktkompis Herbert/min pappa

Grevens fru Inez/min syster

Grevens äldsta dotter Katarina/min svägerska


Och sist men inte minst Grevens exfru/Jag

Hoppas ni får en mysig dag och kväll. Själv ska jag bege mig till min mamma och pappa och sova över med Sixten. Mannen är på utflykt med jobbet och jag gillar inte att vara ensam hemma över natt.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så mysigt att få sova över och tillbringa en hel kväll med sin mamma och pappa! Det är skönt att komma hem så att säga ;)
Själv har jag tillbringat hela dagen här hos mina föräldrar.
Hoppas du får en jättemysig kväll och hälsa dina päron från mig :)
KRAMAR

Pia sa...

Hej syrran!
Verkligen fräsch blogg. Prickigt? Trodde jag aldrig, hi hi...
Bilderna du tar är jättefina och du har talang! Fortsätt fota! Snart kommer våren som bäddar för många härliga knoppbilder!
Kram! Pia

Nina - Glamourmamman sa...

Wow, vad kul med uppdatering - och ny layout dessutom!! :-)

Tusen tack för senast, om ni inte läste mitt inlägg i söndags! Jättekul upplägg och det verkade som många av mina läsare gärna hade deltagit :-)

Hade varit kul att ses snart igen - en lunch eller fika kanske...?

KRAMAR!

Anonym sa...

Tänk att det inte blev som vi tänkt, Veronika!
Kramar från Alice