onsdag 19 januari 2011

Ut med det gamla...

Nytt år, nya tider och förhoppningsvis ny blogg!!


Jag kände för en förändring på bloggen och innehållet så nu kommer det se ut så här för tillfället, lite mer färg och lite annan design. Jag kommer även försöka lägga ut fler inlägg, men för att kunna göra det så vill jag gärna ha förslag på vad ni är intresserade av? Vill ni ha mer bilder och fakta om huset, inredning och pyssel, eller är ni mer intresserade av mitt liv som mamma?
Har aldrig försökt tigga kommentarer, för som jag har sagt innan så är bloggen främst till för mig. Men ibland är det roligt att få reda på vilka som läser och vad ni tycker. Mer konstruktiv kritik och dialog! Jag vill ju hemskt gärna få nya bloggar att läsa också! Har ju trogna läsare som återkommer och lämnar söta kommentarer, tack för det! Ni vet nog vilka ni är…
Tänker lägga upp en länklista till de bloggar som jag gärna läser. Vill ju inte att ni ska missa de godbitar som jag har hittat!

Liten uppdatering då…

Jag och mannen firade in det nya året själva, Sixten låg och sussade. Jag fixade till trerätters och vi satt och njöt av bara varandras sällskap fram till tolvslaget. Då skålade vi in det nya året framför tv:n med champagne. Det gick inte att gå ut som vanlig tradition för att titta på fyrverkerierna för det var riktig storm här ute på landet.

Efter nyår så var det dags att börja ladda för ”årets fest” som gick av stapeln nu i helgen som varit. Mannen har fyllt 35 och ville fira med något annorlunda så i lördags kom ca 30 pers för att få uppleva en spännande kväll med en mordgåta! Utklädning, lite rollspel, förhoppningsvis god mat och spänning! Det blev en kanonfest utifrån vad alla sagt. Själv hade jag mest fokus på Sixten som fick vara med på festen eftersom alla tänkbara barnvakter var där. Kommer lägga upp lite bilder och mer information senare.

Lagom till helgen som varit så åkte mannen på förkylning och rejäl hosta så vi blev lite rädda för festens skull. Även jag åkte dit och fick feber och allt dagarna innan festen. Som tur var blev både jag och mannen någorlunda friska till lördagen, men vi är evigt tacksamma för all den hjälp vi fick innan och efter festen. Framförallt från våra underbart snälla föräldrar som alltid ställer upp!!

En liten titt på vår jul....
Ja, så här ser mannen ut! Han tyckte det var helt ok att synas på bloggen nu. Vem vet vi kanske kommer synas mer både två?


Min alldeles egna lilla Ernst...

Jag står och fixar till några Mozartskulor....grymt goda!

En stor rejäl gaffel av märket gammelfransk blev satt i skinkan...

Mina julklappar detta året... Jag var min  systers hemliga tomte i år.

Min lilla familj...

Julklappspappret var det roligaste för minsta killen...

Trött tomte senare på kvällen...

Stor morfarstumme, små fingrar, dagen efter julafton...

Grymt god fläskesteksmiddag på riktigt danskt vis, "lilla julaftonen" hos svärföräldrarna...

Apropå bloggen så blir det som sagt en nystart. Och ni får nog ha överseende med att det kanske blir lite fler ändringar…. Tack för att ni läser!!



Stora kramar!

5 kommentarer:

My sa...

Vad fint det blev med den nya designen! Och mönstret var ju inte så förvånande ;)
Älskar dina bilder också, vill också ha en så bra kamera!

Saknar er och hoppas vi kan träffas snart!

Kram

Dijana mamma till Theodore sa...

Du har ju också fått till en fin blogg:). Man behöver lite mer färg i vardagen:).
Jag har "lånat" blogg designen som finns att få gratis på lite olika hemsidor.

Vilken fin bild på er 3:).

Unknown sa...

Så himla fin bloggen har blivit! Me like a lot :) Roligt att se dina fina bilder också, det gillar jag! Jag vill ju veta allt om din vardag med mera, så allt är uppskattad läsning :)
Puss på dig vännen min!

Mari sa...

Superfint Jennie! Grymt fina bilder.
Kram

Hem och Lycka sa...

Supersnyggt och kul med personliga bilder! Jag röstar för både inredning, hus och mammaliv - det kommer det nog blir mer av hos mig också.

kram Mia