tisdag 29 september 2009

Du och jag...


Jag är lyckligt lottad!! Man måste påminna sig själv ibland hur bra man har det. Jag har en underbar man och familj som stöttar mig i motgångar och medgångar! Jag har världens sötaste kisar som spinner och gosar när man mår dåligt och håller en sällskap när man känner sig ensam. Jag har ett mysigt hus som jag förhoppningsvis kommer bo i länge. Jag har ett fast jobb som jag stormtrivs med. Jag har det för j***a bra rent ut sagt!!! Ibland behöver man säga det till sig själv.....

Just denna bilden tog mannen på mig och den minsta kisen "Albin" i somras....
Jag är en riktigt kattmänniska! Har alltid haft katt ända sen jag var liten och skulle inte kunna tänka mig ett hem utan minst en katt. I och med att vi bor på en gård nu så finns planerna på att skaffa en liten kise till, vi behöver all hjälp vi kan få att fånga alla sorkar och möss som springer omkring ute i ladan.

Äntligen börjar förkylningen ge med sig också. Jag får ju säg att den inte var såå långdragen trots allt, och man slapp feber och hosta och allt det där som tar musten ur en totalt. I dag gick det riktigt bra att jobba och kände mig faktiskt pigg när jag kom hem.

Ha en fortsatt mysig kväll, själv säger jag god natt!! Jennie

3 kommentarer:

S o F sa...

Härligt att läsa!

Det är så skönt att kunna känna Tacksamhet och den förmågan kan man ju träna upp, om den inte är så stark.

Mia Törnbloms-tänket om att skriva en tacksamhetsdagbok varje kväll är ett lätt sätt att tydliggöra allt det som vi har att vara tacksamma för (om vi nu har glömt det).

Under riktigt tuffa perioder i Livet tycker jag att det kan vara svårt att få tag i sin tacksamhetskänsla - men senare när den återvänder så blir den nästan ännu starkare.

Oj, nu gick jag visst "i gång". ;)

Ha det gott!

Pia sa...

Hej syrran!
Vilken snygg "renovering" du har gjort på din bloggsida! Grattis till din goa känsla! Stoppa ner den i en prickig burk för att kunna glänta på locket nån dyster dag och på nytt fyllas av positiva känslor. Skulle jag kunna få låna den burken......
kramar

HEMLÄNGTAN sa...

Helt underbar blogg! Inspireras verkligen utav dina fina bilder.
Bra tankar; det är ju så lätt hänt att man bara tuffar på i samma tempo och inte stannar upp och tänker på vad man har.

Tack snälla för din kommentar på min blogg.

Ha en underbar måndag!
/Jenny