måndag 18 februari 2008

Planering...

Planeringen fortsätter, och tankarna vandrar vidare till vardagsrummet. Hur vill man har det där? Det är ett rätt stort rum med ett "valv" mellan vardagsrummet och matsalsdelen. Mitt stora bekymmer är vilka soffor man ska ha. Ska man satsa på lite "lantliga" soffor eller ska man bryta av med lite mer modern soffgrupp? Tanken är iallafall att det ska få plats med två soffor, en tre-sits och en två-sits och sen ev. en fotpall.

Ett rejält matbord vill jag ha...äntligen...där det ska finnas plats för minst 6-8 personer. Har ett visst bord i tankarna men vill gärna se det "live" först. Sen är det då frågan om vilka stolar man vill ha till. Har sett på en blogg precis en sådan stol jag vill ha, men har tyvärr glömt var det var nånstans. De ska iallafall vara vita, gärna med pinnar i ryggen och möjlighet till att klä om sitsen med fuskfårskinn.
Ett stort vitrinskåp vill jag också få plats med...och det ska jag nog få för rummet är riktigt stort. Det är till och med så det blir gott om plats över och kommer bli rätt tomt innan man kommer på vad man vill ha mer..
















Bilder från: Ikea, Ellos, Boråstapeter, Lindholms

5 kommentarer:

Handplockat sa...

=)
jag röstar på "lantlig soffgrupp"

vi har ekeskog från i kea i vitt men ektporp som du visar är ju helfin och lite nättare + bra pris dessutom man kan ju unna sig en extra beklädnad

kul att jag hittade hit
ha en bra tisdag

Anonym sa...

Jag röstar också på lantlig. Det är ju på lande ju:P Jag hade en vit ektorp i lägenheten och den var såååååååå skön att sitta i ju. Men vitrinskåpet du har på bilden(om detär det från ikea) Har usel kvalitet. Då är Liatorp bättre. Kolal in det! Kram:)

Villa elva-kulla sa...

Vilket härligt stort och luftigt vardagsrum. Bordet med kryss är verkligen fint.
Ha de gott / Jennie

Anonym sa...

Åhh tack:) Vad snälla alla är:) Kram och trevlig helg!

Millas hem sa...

Wow, vilka möjligheter!
Vilken yta!!!
Kommer nog att bli jättefint!
Kram Camilla