söndag 3 februari 2008

Äntligen!!!




Äntligen fick vi besked! Huset är vårat om vi fortfarande vill ha det! Och det är ju självklart att vi vill! Det är svårt att beskriva den lyckan som befinner sig hos mig och även min make. Efter att ha vantrivts i en trea på tredje våning i stan så är det äntligen dags att flytta en bit ut på landet. Det bästa är att det är fortfarande bara 5-10 minuters körväg till stan så så värst långt bort hamnar vi inte ändå. Visst finns det mycket att göra vid huset för visst är inte gula eternitplattor och brun dörr det finaste som finns, men det ska finnas saker att göra vid ett hus tycker jag. Det är det som är själva charmen!

Vill gärna bo i ett hus där man kan hitta (om man har lust och tid) små och stora renoveringsobjekt hela livet. Jag måste ha saker att göra hela tiden. Detta hus är inflyttningsbart men med många möjligheter, så det gillar jag. Där finns en oinredd vind som man kan sätta tänderna i, en lagårdsbyggnad (fördetta stia, höskulle, snickarbod, hönshus) som också går alldeles utmärkt att rusta upp när man har tid. Det är för övrigt riktigt bra isolerat, och får jag själv välja (som jag oftast får...;) så vill jag antingen putsa eller klä fasaden med trä...

Att jag är lycklig lång upp över öronen är bara förnamnet och jag längtar till vi får sålt lägenheten och är på väg med sista flyttlasset ut till vårt hus!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHHHHHHHHHH GRATTIS!!! Kommer ihåg känslan när man fick nyckeln och körde hit sista lasset med prylar:) KUL! Kram

Ljuva ro sa...

Grattis! det är nåt speciellt med hus! Vårt hus var oxå klätt med sk fattiglappar, men det är nu ett minne blott! Så kul med många roliga och bitvis jobbiga projekt! Lycka till

Villa elva-kulla sa...

Åh vad skoj, grattis!
Det är ju så roligt att ha ett eget hus att pyssla med.
Ha de gott / Jennie

Jennie sa...

Tack, vad snälla ni är!! Ja, jag längtar så jag håller på att spricka!! hihi

/Jennie

Linas inredning sa...

Ett stort grattis! Har precis hittat hit och tycker du har en jättefin blogg :)

A Seaside House sa...

Hei! Så fin blogg du har, her kommer jeg snart tilbake:) Gratulerer så mye med nytt hus!!

Anonym sa...

ÅH, GRATTIS! Känner lyckan med er!