söndag 10 februari 2008

Långt mellan inläggen....

Ja, inläggen kommer verkligen inte ofta på den här bloggen för tillfället men just nu är det väldigt mycket som cirkulerar kring mig. Försöker ändå hinna med att hälsa på hos mina favoritbloggare varje dag. Det är verkligen jättekul att få kommentarer ibland, och speciellt från nya bloggar som jag kan upptäcka. Tack!!

Har ju startat upp den näst sista terminen på ubildningen och mycket arbete ligger framför mig. Samtidigt ligger illustrationsbilderna och väntar på att bli färdiga innan den 22.e. Den 23:e åker vi iväg för att fira svärfar på Cran Canaria en vecka, men innan dessa ska vi ha fått hit mäklaren så han kan ta kort på lägenheten och lägga ut den på nätet och i tidningen. Sen förhoppningsvis väntar en visning på lägenheten när vi kommer hem.

Har även haft ett stort problem hängades över mig en tid, nämligen var vi ska göra av vår gamla "kattflicka" på snart 10 år som inte längre går ihop med vår "lille" katt på snart 3 nu när vi flyttar ut på landet. Hon har nämligen blivit lite annorlunda på sista tiden och vi vågar därför inte tvinga henne att bli utekatt efter så många år som innekatt. Efter en incident med en grannkatt som brukar sitta utanför vår dörr, så ser hon vår andra katt som en inkräktare nu. Jättetråkigt eftersom de kom så bra överens innan och kunde ligga jämte varandra och småbusa. Snacka om en stor lättnad när svågern min säger att han kan testa och ha henne hos sig. Nu får man bara hoppas att hon kommer trivas där!
Kattflickan Shina

"Lille" Nippe

Har varit ute vid huset flera gånger nu och varje gång längtar man bara mer och mer tills man bor där. Planeringen pågår för fullt i huvudet så länge och många inspirationsbilder hamnar i en speciell mapp i datorn vid namn "Huset"...

öKram, Jennie

Inga kommentarer: