torsdag 23 december 2010

Jul i vårt hus...














Tänkte jag skulle visa er lite hur det ser ut hemma hos oss nu i jul. Kör på lite sparsmakat detta året, så kan man köra på för fullt nästa år när Sixten är lite större och kanske till och med vill hjälpa till och pynta...

Vi verkar ha läget under kontroll, alla julklappar är inslagna och påskrivna och huset är städat. Har ju turen att ha mannen hemma ett par dagar så här innan jul i år. Fantastiskt bra! Man slipper gå på knäna och man kan dela upp sysslorna. 
I dag har vi det mysiga kvar, griljera skinkan, göra lite godis, göra köttbullar inför kvällens jultallrik och sen självklart det årliga julbadet!! Brukar för det mesta bada innan julafton, tända lite ljus och kanske ett glas bubbel. Då ska allt vara klart och jag kan njuta en stund för mig själv...

Hur går det för er andra? Är det stress eller lugna puckar??

Kram på er,

3 kommentarer:

Unknown sa...

Lugna puckar här vännen : ) varför stressa när man ändå inte ska vara hemma på julafton?
Förresten jag har fått hem det riktiga presentkortet för Asia spa! Nu ska vi bara boka en dag också.
Hoppas ni får en riktigt mysig dan före dopparedan!
Många KRAMAR till dig bästaste vännen!

Nina - Glamourmamman sa...

Mysigt ni har det! Jag hade hoppats på ett julbad också, men jag väntar till nyår, hinner inte ikväll tror jag. Kommer dock duscha innan nyår, om någon undrar ;-)

Ha nu en riktigt härlig julafton!!

KRAMAR!!

My sa...

Vilka fina bilder Jennie! Ser ritkigt mysigt ut hemma hos er, men det vet jag ju redan att det är ;-)

Vi ses i morgon!

Kram!