tisdag 14 december 2010

Fina änglar...



Så här kommer nog mina julklappsetiketter se ut i år! Fick inspiration från en butik i stan och försökte mig på att knåpa ihop något liknande själv. Letade upp fina bilder på bokmärken på nätet, kopierade och klistrade in i ett nytt dokument, skrev lite text med valfri stil och skrev sen ut det på akvarellpapper för att få lite struktur...
Blir eventuellt annat typsnitt nästa gång. Brukar hitta roliga typsnitt här och här. Sparar sen ner de nya typsnitten i mappen Teckensnitt el. Typsnitt som ligger under kontrollpanelen. Det blir nog lite gammaldags paket i år med, med gråpapp och grova snören, tycker det är så fint!
Hur ska ni göra era paket??

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej, du är alltid så påhittig o gör alltid så fina paket, jg får nog be affären om hjälp, idag har jag lagat mat, för trissgänget kommer imorgon o städat lite, men nu är jag trött, kram.

Anonym sa...

Ja,Du..Lite hemligheter måste vi väl ha.Men....man måste ju ta vara på lite gammalt,snöre,papper å sånt.Eller.Ha,Ha..
Lite rött på mina paket i år.
Kram Mamma

Pia sa...

Paketinslagning är kul! Det gäller bara att inte ha för stora krav på hur det ska se ut och satsa stort på de paket som går till de som uppskattar fint inslagna paket. Så tänker jag!
Syrran