måndag 22 februari 2010

Denna snö...

Ja vad ska man säg, ännu en dag då snön har vräkt ner. Visst, jag tar hundra gånger den vita snön framför slasket som vi brukar ha under vintern här. Men när man varje dag på jobbet går och oroar sig för om man kommer komma hem eller inte, så börjar man längta rejält efter torra, fina vägar, droppande hustak och fågelsång. Än en gång ser jag ut över vår gård och undrar, kommer jag komma ut med bilen tidigt i morgon bitti??

Lite tröst har man eftersom vi nästa vecka kommer åka till lite sydligare breddgrader för lite sol och värme nu innan vi ska bli tre i familjen... Förhoppningsvis kan man ladda så mycket sol och värme att det räcker ända till sommaren...

1 kommentar:

Nina - Glamourmamman sa...

Guuud, vad härligt att åka till solen!! Vi var ju i Thailand när vi väntade Olle, typ i vecka 18-19, och jag har aldrig mått så bra som då. Så NJUUUT :-)

Och angående fladdret så kan jag berätta att jag fick vänta till vecka 21 ca med Olle (och Tobias kände inget utanpå magen förrän vecka 25), för jag hade moderkakan i framvägg. Det verkar jag dock inte ha nu :-)

Sköt om dig, och hälsa mannen!
Kram kram!