lördag 6 juni 2009

En dag i trädgården...


För att inte vara allt för mycket i vägen för karlarna när dom skulle fortsätta med badrummet så ägnade jag mig åt trädgården istället.

Jag fick gjort en hel del till min förtjusning och hjälp fick jag också, av mina föräldrar. Äntligen fick jag klart mitt lilla örtaland som jag planerat för. Min far blev nog lite imponerad över min stenläggning iallafall....

Min mamma fick under dagen fram både Astilbe, Pion och någon slags lilja bakom ladugården vid alla nässlorna. Dessa är nu utplanterade i landen istället. Pappa fick upp spaljen till min New Dawn ros och tog ner flaggstången för att dra ny lina då den gamle slet sig. Det är himla bra att få lite hjälp ibland och speciellt med såna saker som man aldrig tar sig för själv...


Kan det vara en Daglilja kanske? Någon som vet?....

Hoppas ni har haft en mysig helg än så länge!


Kram, Jennie

2 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Javisst är det en daglilja! Vad kul att få så fint i sin trädgård! Jag tyckte grusgången såg jättemysig ut. Jag skulle också vilja har lite grusgångar, men än så länge så är det så mycket annat på listan så det dröjer nog några år...

Vad roligt att jag inspirerade dig :). Ja, det känns som en kul grej ocks att ha noterat varifrån alla växter kommer och från vem. Jag föreställer mig att det är någon som är intresserad som tar över trädgården och huset om många många år (kanske 100?) som tycker aTT SÅDAN HISTORIA ÄR SPÄNNADNE ;).

Oj då nu råkade jag skrika åt dig, det var inte meningen :).

Ha en bra dag!

Kram M

Unknown sa...

Hej vännen! Så fina bilder du har lagt! Det ser jättefint ut med stenläggningen och grusgången. Jag får komma och titta på det i verkligheten snart. En dag när vi ska ha syateljé kanske? Kramar