torsdag 25 september 2008


Ja jag vet inte vad jag ska skylla på eftersom jag inte har lagt in nåt nytt på över 2 veckor!! Får skylla på att tiden går så fort och att dagarna är fulla med allt möjligt, från skolarbete till att måla på mina illustrationer. Även lite trädgårdsarbete och renovering har hunnits med också. Mannens älskade "filmrum"/tv-rum är näst in på klart förutom lite lister som ska upp och fönstret som ska målas. Vi har hunnit med ett par kvällar där med en bra film, godis och brasan som värmer från kaminen. Ska ta lite kort på det så fort vi får till det sista och jag får pynta lite....

Nu till helgen så är det grävning som gäller. "Vi" (mannen och svärfar) ska gräva ner den långa slangen från brunnen plus att pumpen ska in i källaren. Vet inte om jag skrivit nåt om det, men vattenpumpen gick sönder ca en månad efter vi flyttat in så det var bara att köpa en ny och dra en ny slang från brunnen mitt ute i en åker och låta den ligga uppe. Nu är det hög tid att gräva ner den innan det blir för kallt.

Har ju inga nya bilder att lägga upp på själva huset än så det får bli en liten bild på nåt jag ska skaffa inom kort...Är lite sugen på att testa på att sy en sådan själv, men vi får se hur det blir!
De söta kaninerna kommer i allafall från Anskus kammare.


Kram Jennie

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej gumman. Ja äntligen skriver du nåt. Jag är inne varje dag o kollar men inget nytt dom senaste 2 veckorna :) Men idag fick jag fram ett leende på mina läppar o tänkte jaa äntligen :) din blogg är så mysig att läsa plus att jag är ju nyfiken på vad som händer i huset erat. Hoppas allt e bra annars. Kramar

tina | pepparochvanilj.se sa...

Oj nu blev jag kär! Vilka underbara kaniner....en sådan vill jag ge till en liten goding nära mig...

Det är första gången jag tittar in hos dig, men jag kommer gärna tillbaka!

Ha det gott!/Tina

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag har kollat runt lite nu och jag kan bara meddela dig att du från och med i dag hamnar med på min lista över bloggar som jag gärna besöker!!! Jag gillar din fina blogg jättemycket! Ska bli kul att följa den!

Kram Tina