onsdag 14 maj 2008

Våren är härlig!!

Vår trädgård....


Solrosorna har börjat komma upp rejält!!


Vår lilla äng där det kommer upp massvis med blommor, bland annat maskrosor. I pallkragarna har jag sått morötter, rädisor, sockerärtor, spritärtor och sallad...får se om det kommer upp nåt!


En liten rabarberplanta har kommit upp ordentligt efter flytt och de vackra äppelblommorna står i full blom...


Älskade syrener och nyköpt brudslöja i nylukat land...


En flyttad Bergklint smakar på den nya jorden...

Vackra bondpioner har slått ut och en liten blomma som jag inte vet namnet på?...

Nyplanterad revsuga med en klätterros vid namn "New Dawn" bakom och den fina gammaldags pingstliljan...

Änligen börjar hostan ge med sig och jag har orkat mig ut i trädgården. Guud, vad det växer överallt!! Jag är så grymt glad över att nu ha trädgård, förstår inte hur man egentligen har klarat av att bo i en trång, mörk lägenhet i 10 år....
Min kära mor har varit här och hjälpt mig att lösa alla mysterier med växter jag inte känner igen och vi har varit duktiga och rensat hela det stora perennalandet som jag egentligen hade bestämt mig för att vänta med till nästa vår eftersom det mesta ska göras om. Men vi tog tag i det iallafall och efter lite flyttande av växter inför kommande "landförflyttning" så tog vi en paus och och åkte in till stan och köpte lite nya fräscha växter att fylla ut hålen med....

Förstår att man första året med trädgården kanske tar sig för för mycket, men jag kan inte hjälpa det!! Vill ju så gärna testa allt!! Vi får väl se hur mycket man ger sig på nästa år. Kanske riktigt avskyr tanken på att så grönsaker och odla upp blommor i krukor...men men, i år är det iallafall ett måste..;)
Hoppas ni nu inte tröttnar på alla mina trädgårdsbilder? Skulle gärna vilja visa mer hur det ser ut inomhus, men just nu står allting still eftersom vi fortfarande väntar på det "jädra" golvet som aldrig blir färdigt. En sak är säker och det är att aldrig mer köpa trä från det företaget. Har väntat på golvet i snart 1 ½ månad och de sa att det skulle ta ett par veckor... men det får man väl ta när man renoverar. Nu ska det iallafall komma någongång nästa vecka och då jädrar ska det läggas golv!!! ;)
Kram, Jennie

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej bruden! Så fina bilder på dina blommor du har lagt, som sagt våren är härlig!Jag var så duktig igår att jag klippte gräset o vattnade hela trädgården.Det går dessvärre sämre med pluggandet, hur går det för dig?
Kramar Majja