fredag 2 maj 2008

Lite "tycka synd om" inlägg...

Bild från House to Home
Febern vägrar släppa taget, har nu haft den i snart en vecka! Är inte så van att ha feber och absolut inte så länge. Ringde för säkerhets skull sjukvårdsupplysningen för att kolla upp hur länge man kan ha feber? Kände mig som en idiot, men vad gör man? jag är ju ingen expert på sjukdomar!! Sjuksköterskan i luren sa att jag hade fått influensan och en infektion i kroppen eftersom det kändes som träningsvärk i varje muskel. Hon sa med att jag får nog beräkna att febern kan hålla i sig i minst en vecka.
Inte så konstigt att jag blev lite orolig, kom på att jag nog inte har haft influensan på nästan 15 år! Kom ju inte ihåg hur det kändes....
Så nu är man lite sur för vad man har missat och vad man kommer missa medan man ligger är i sängen och hostar och snörvlar och knaprar Ipren. Valborgsmässoaftonfirandet var det inte tal om så där missade man en god middag hos föräldrarna och en mysig utflykt till elden med första Maj kören som sjöng in våren.
Just nu är det kanonväder ute och man kan inte gå ut och mysa och ta lite nya kort på alla nyutslagna knopparna överallt...
Och det värsta av allt, imorgon skulle vi åka till Ikea och beställa köket och sen hälsa på vår lilla kise som flyttat till sin "farbror" i storstan. Vill bara att det skulle finnas något mirakelmedel som fick en att bli frisk iallafall under en dag....
Usch, detta var verkligen ett deprimerande inlägg. Men ibland får man väl tycka lite synd om sig själv?? Det enda man kan trösta sig med är att det finns alltid sånt som är värre...och det går ju över!!! :)

1 kommentar:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei!

Mitt første besøk på bloggen din. For en fin blogg du har! Mange inspirerende bilder og innlegg!

God bedring!

Anette