måndag 19 maj 2008

Förra helgen fick vi äntligen tid och ork till att köra till Ikea! Som man hade längtat efter att beställa köket och äntligen var det dags. Som jag har visat er innan blir det vita "Ståt" luckor med kupade handtag, "Snäcka". Till det blir det en massiv ekbänkskiva som vi fick måttbeställa eftersom vi har en rätt lång bänk där vi ska sänka ner både en induktionshäll och diskho. Det enda jag är lite missnöjd med är att jag inte fick en porslinsho, men efter att ha kollat runt på nätet så verkar det som att den kan bli rätt tråkig med tiden, med sprickor och annat... Så mannen bestämde att det fick bli en vanlig diskho med två hoar som integreras med bänkskivan. Till detta blir det rostfria vitvaror... kan nog bli jättebra när det blir färdigt!!!

En liten bild på hur det ungefär kommer se ut... Öppna hyllor i vitt över diskbänken kommer till och en annan typ av fläkt ska där finnas. Kylskåpet vi är ute efter kommer vara högre så att det inte blir så stor skillnad på det och skåpet i jämte.

När vi hade varit på Ikea skulle svärföräldrarna bara in en sväng på Coop som låg där i jämte för att köpa en blomma. Där fanns ett jättefint planteringsbord som både jag och svärmor ville ha. Olyckligt för oss så fanns där bara runda kvar och vi som ville ha fyrkantiga. Men turen vände när vi senare den helgen hittade borden på Coop i vår egen hemstad!! Kanonfint bord för endast 149:- där man kan ha alla sin små plantor som väntar på att få sättas ut i landen, istället för att ha dom på en plåt på ett bord....

Det fina planteringsbordet med sådär halvsnygg tapet bakom. Tapeten hänger just nu i vardagsrummet som sen ska bli vitt med gråa medaljongtapeter som fondväggar...längtar!!! Hittade nämligen ett kanonfint matbord på Ikea och vita stolar som säkert kommer passa ypperligt till. Sen saknas bara två vita soffor och ett vitrinskåp (som jag också kommer köpa från Ikea)....
Ha en bra dag/ Jennie

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
Du undrade om tapeten i vårt sovrum, men tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Den är köpt på rea, jag har inga omslagsplast kvar och ingen aning om vem som tillverkar den. Dessutom bor vi ju i Finland och jag har ingen aning om samma tapet finns i sverige... RTV hette firman i alla fall, mer kan jag inte hjälpa med..Tyvärr..

Det är jättemånga som frågat och jag förstår nog, är ju själv helt kär i den... Fast jag tvekade in i det sista, det är ju så svårt i affären att veta hur det blir. Men det blev kanonbra, det kändes genast efter att första längden var uppsatt. hoppas ni hittar något liknande i alla fall..

Kamomilla

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!
Oj, vilket kanonkök ni kommer att få! Inte dåligt. tror att du gjorde rätt med diskhon, även om en i porlin är väldigt vackert. Men som du säger, det är nog mest i början.

Planteringsbordet var hur fint som helst, och bra pris på det... *gillar*

Ha en fin fortsättning på nya veckan!
Kram Hanna

Unknown sa...

Hej vännen! Åh va roligt att få inreda allt. Köket kommer verkligen passa er tror jag. Och det kommer nog bli väldigt fräscht. Våra luckor kommer nog få vänta ett litet tag men jag klarar mig med dessa ett tag till. Nu får snart jag o Andreas komma o hälsa på. Är så nyfiken på hur huset ser ut, kan faktiskt inte riktigt föreställa mig hur det ser ut. Ha det gott. Kramar

Maria sa...

Köket ser underbart ut...kommer att bli kanon!! Hade jag tagit kök från Ikea hade jag också kört med Ståt luckorna, de är såå fina!! Och snäckhandtag är ju pricken på i:et!!

Hoppas det är ok att jag länkar dej *ler'

Maria sa...

Vi hade trätrappa under plastmattan så för oss var det enkelt....bara riva bort mattan och måla :-)

Anonym sa...

Men OJ, jag har inte varit här inne på länge och vad är det jag ser :p vi har köpt hus nu! :D vi har verkligen lika stil, vi ska också göra om köket och funderar på just de luckorna med handtagen. inga överskåp utan vita hyllplan. vad lustigt :D Kraaam!