tisdag 22 januari 2008

Väntan...


En vecka har gått men fortfarande inget hus i sikte. Maken kunde inte hålla sig igår utan ringde och kollade lite hur det stod till. Det visade sig att mannen som har huset hade mycket riktigt ringt en mäklare för att värdera huset eller kolla upp gamla papper på vad huset var värt men denne hade inte ringt tillbaka som lovat. Så nu skulle han försöka få tag på mäklaren igen för att puscha på honom lite. Förhoppningsvis får vi reda på om priset är det rätta denna veckan istället Det känns verkligen olidligt att behöva vänta så här, speciellt eftersom huset känns så rätt för oss...

Lite tröst för mig nu är att skolan har börjat igen och jag påbörjar mitt sista år på lärarutbildningen med inriktning mot förskola. Redan nu i vår börjar vi att undersöka vilket ämne vi vill skriva om i vår c-uppsats i höst. Det är rätt skönt att få något annat att tänka på så man inte gräver ner sig för djupt i inredningstidningarna... ;)
Sen har jag även mina illustrationer jag måste tänka på. Har blivit utvald att göra illustrationer till ett läromedel som tar upp fakta om olika djur, så nu är jag i färd med att göra noshörningar, giraffer, koalor, krokodiler och andra djur för fullt. Väldigt spännande att få se sina alster i tryck!! Och eventuellt väntar det fler uppdrag under året...




Längtar efter vår och sommar...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Ellos har mycket kul saker:) Kram

Ljuva ro sa...

Va roligt att leta hus!!! När vi köpte vårat var det extremt nedgånget, men vi såg potentialen och trivs otroligt bra nu när det mesta är färdigrenoverat! Hoppas ni hittar nåt snart!